Renault Trafic

Maximale laadruimte

De Nieuwe Renault Trafic is groter dan ooit. De nieuwe Trafic is opnieuw beschikbaar in 2 lengtes: de L1H1 (4,99m) en de L2H1 (5,39m) die beiden langer zijn dan de vorige generatie. De wielbasis voor beide modellen bleef wel gelijk, de Trafic L1H1 (3098mm) en de L2H2 (3498mm). Met deze dimensies is de nieuwe Renault Trafic ongetwijfeld marktleider met haar beschikbare laadruimte.

Voor het inladen van extra lange voorwerpen voorziet Renault nu ook een extra luik doorheen de cabine. Hierdoor kan de maximale lengte van de laadruimte uitgebreid worden tot 3,75m (L1H1) of 4,15m (L2H1). In de vorige generatie Trafic moest u het met slechts 2,4m doen.

Het laadvermogen van de Renault Trafic bedraagt 1235 kg (L1H1) of 1274 kg (L2H2).

Naast de dimensies is deze bestelwagen ook erg praktisch ingedeeld. De laadruimte is uitgerust met maar liefst 16 bevestigingspunten op de wanden, wat je voordien enkel op de bodemplaat had. De uitrusting van de vorige generatie Trafic is ook volledig compatibel met de nieuwe Trafic.

Uitrusting en configuraties variëren van dubbele schuifdeuren (enkel schuifdeur is standaard) met of zonder glas en een enkele of dubbele achterdeur.

Motoren en verbruik

Standaard wordt de nieuwe Trafic uitgerust met een 1.6l 4-cilinder dieselmotor (66kW), twin-turbo uitvoeringen zijn ook beschikbaar. De motor is opvallend verfijnd en krachtig, zelfs met 2 passagiers en een volle laadruimte.

De Traic is niet erg luid op de snelweg en is ook bijzonder zuinig. Dankzij de nieuwe ECO mode wordt optimaal bezuinigd tijdens het accelereren. Ongeacht de zuinige technologie blijft de Trafic op alle snelheden toch bijzonder reactief en flexibel.

Het gemengd verbruik bedraagt slechts 6.7l /100 km wat een verbetering is van ruim 2.1 liter ten opzichte van de vorige generatie. Deze motor behoort tot de beste binnen deze klasse bedrijfswagens.

Flexibel in de stad

Voor veel ondernemingen is de flexibiliteit van een bedrijfswagen in de stad bijzonder belangrijk en hierin is ook de Trafic uitmuntend. De nieuwe generatie stuurt als een personenwagen, erg licht en snel. Het zicht rondom is goed mede dankzij de dubbele spiegelformaten die parkeren en manoeuvreren makkelijk maken. Standaard wordt de nieuwe Trafic uitgerust met glazen achterdeuren (incl. ruitenwissers), parkeersensoren en optioneel ook een achteruitrij-camera (standaard op Twin-turbo uitvoering).

Nieuwe cabine

Het interieur van de nieuwe Trafic is opvallend uitgebreid ten opzichte van de vorige generatie. De cabine is bijzonder uitgerust voor haar klasse.

Standaard wordt de cabine uitgerust met een vaste bank voor 2 passagiers voorin en een uitgebreid verstelbare bestuurderszetel (inclusief armsteun). De middelste passagiersstoel kan neergeklapt worden om een werktafel.

Omdat Renault de cabine in de Trafic als een mobiele werkplaats ziet is er werkelijk voor alles plaats beschikbaar: een aansluit- (en opbergplek) voor een laptop, een clipboard houder, grote bergruimtes in beide deuren en ook grote bekerhouders in het dashboard.

ster ster ster ster ster volgens 34 klanten

Wilt u weten wat
uw auto waard is?

vul uw kenteken in

En check gratis de inruilwaarde van uw auto In 5 eenvoudige stappen ontvangt
u een offerte die u niet zult kunnen weerstaan! Natuurlijk bent u ook in onze
showroom welkom om de waarde van uw auto door ons te laten vaststellen.


Copyright 2018 © Segerink & Wolbers - Hosting & Design: Autosoft - Disclaimer - Top

Volg ons

Volg ons op YouTube